من تعداد انگشت شماری از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی رایگان را امتحان کردم – این 6 موردی است که من توصیه می کنم.

در هسته خود، طراحی داخلی یک فرآیند تا حد زیادی لمسی است. می‌توانید تصاویر الهام‌بخش را پین کنید و پست‌های اینستاگرام را هرچه می‌خواهید ذخیره کنید، اما جادو زمانی اتفاق می‌افتد که شروع به احساس پارچه‌ها، چیدمان مبلمان و اضافه کردن کارهای تکمیلی مانند کتاب‌های میز قهوه‌خوری و پرتاب بالش کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که طراحی نمی تواند از فناوری بهره مند شود، و با ظهور ابزارهای رایگان طراحی داخلی هوش مصنوعی در بازار، طراحی بسیار آسان تر خواهد شد

به‌عنوان یک علاقه‌مند به طراحی (و حامی قوی کار با افراد حرفه‌ای تا جایی که بودجه اجازه می‌دهد)، شک داشتم که ابزارهای طراحی هوش مصنوعی بتوانند حتی کسری از آنچه را که با یک طراح آموزش دیده ممکن است به دست آورند. با این حال کنجکاو بودم. برای من، هوش مصنوعی یک راه میانی جذاب را پیشنهاد کرد، جایی بین پرداخت هزاران دلار برای یک طراح گران قیمت و تنها با استفاده از تابلوهای Pinterest به عنوان راهنمایی.

ابزارهای هوش مصنوعی در  طراحی داخلی یک دسته جدید در دنیای هوش مصنوعی، طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌کنند، از وظایف مفهومی مانند کمک به شما در شناخت زیبایی‌شناسی شما تا فرآیندهای طراحی واقعی، مانند «طراحی» یک اتاق، ساخت کابینت، ارائه پیشنهادات چیدمان مبلمان. و حتی شبیه سازی شرایط نوری.

مصمم به استفاده از بهترین ابزارهای طراحی داخلی هوش مصنوعی در حال حاضر در بازار، چندین هفته را صرف آزمایش برخی از شناخته شده ترین برنامه های موجود در آنجا به عنوان راهی برای طراحی نقاطی در خانه خود کردم مثل یک منطقه مرده بین اتاق نشیمن و غذاخوری من. اتاقی که نمی دانم با آن چه کنم. در حالی که بازی کردن با همه برنامه‌ها سرگرم‌کننده بود، برخی از برنامه‌ها برای دستیابی به یک طرح طراحی عملی که می‌توانم در فضای خودم پیاده‌سازی کنم، مفیدتر از برنامه‌های دیگر بودند. پنج مورد دلخواه من را در زیر بررسی کنید – به علاوه، چگونه از ابزارها و ترفندهای طراحی داخلی هوش مصنوعی که در طول راه یاد گرفتم بیشترین استفاده را ببرم.

نحوه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی

یک هشدار منصفانه: فقط به این دلیل که از ابزار هوش مصنوعی برای کمک به طراحی خود استفاده می کنید به این معنی نیست که تکالیف خود را برای انجام دادن ندارید. بسیاری از ابزارهای موجود در این لیست به دانستن مشخصات موجود فضای شما متکی هستند (به اندازه‌گیری‌ها، عکس‌ها یا حتی پیوندهایی به مبلمان فعلی فکر کنید). اگر تا حد امکان برای جلسه خود آماده باشید، از هر کدام بیشترین بهره را خواهید برد.

اگر تجربه‌ای با سایر سیستم‌های هوش مصنوعی (مانند ChatGPT) دارید، می‌دانید که بسیاری از آنها به توانایی شما در برقراری ارتباط شفاهی آنچه به دنبال آن هستید متکی هستند. هر چه بتوانید با ورودی های زبان خود دقیق تر و توصیفی تر باشید، رندر طراحی داخلی با هوش مصنوعی نهایی شما مرتبط تر خواهد بود. قبل از اینکه بخواهید این ابزارها را آزمایش کنید، کمی از زبان طراحی را به کار ببرید تا بتوانید به درستی آنچه را که به دنبال آن هستید منتقل کنید. تغییر عبارتی مانند «اتاق خوابی با جزئیات دیوار» به «اتاق خوابی با قالب‌گیری جعبه‌ای از کف تا سقف» می‌تواند بین طرحی که دوست دارید و طرحی که علامت آن را از دست داده است تفاوت ایجاد کند.

از آزمایش کردن ابزار های هوش مصنوعی در طراحی داخلی لذت ببرید

بسیاری از این ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی (و به طور کلی دسته هوش مصنوعی) هنوز در مراحل ابتدایی خود هستند، بنابراین احتمالاً با چند مشکل مواجه خواهید شد، چه یک اشکال در سیستم باشد یا یک طراحی اتاق اشتباه که یک بالش را روی آن قرار می دهد. (داستان واقعی: این اتفاق برای من افتاد.) ایده خوبی است که با نگرش فان وارد جلسات طراحی خود شوید و به یاد داشته باشید که اینها فقط ابزارهای تکمیلی هستند که طراحی فضای شما را تعاملی تر و لذت بخش تر می کنند.

محدودیت های ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی را بشناسید

خدمات ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی خدمات زیادی ارائه می دهند و می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند، اما قرار نیست فوراً فضای شما را به چیزی خارج از صفحات Architectural Digest تبدیل کنند (حداقل، هنوز نه). هر یک از ابزارهای موجود در لیست ما محدودیت‌های خاص خود را دارد، خواه در عملکرد ذاتی آن باشد یا در سرویس‌های خاصی که در پشت دیوارهای پرداخت وجود دارد. در حالی که تقریباً همه سرویس‌ها دارای نسخه‌های رایگان هستند، قابلیت‌های آنها محدود است و اگر می‌خواهید یک طرح کامل از سیر تا پیاز طراحی را داشته باشید، اغلب باید هزینه بیشتری بپردازید (یا به یک متخصص طراحی انسانی مراجعه کنید).

RoomsGPT

یکی از کاربرپسندترین ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی که من امتحان کردم، RoomGPT از مدل سریع هوش مصنوعی استفاده می کند و از آن برای تولید رندرهای نیمه واقعی استفاده می کند. نسخه رایگان این سرویس به سادگی بر آپلود تصویری از فضای موجود شما، انتخاب نوع اتاق (یعنی اتاق نشیمن، اتاق خواب و غیره) و نامگذاری سبک طراحی شما از یک لیست مختصر از حدود 25 توصیف کننده است. . سپس این سیستم دو تکرار از طراحی شما را با هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، با گزینه‌ای برای بازسازی اگر احساس می‌کنید هیچ‌کدام با چیزی که دنبالش بودید مطابقت ندارد.

برای چه کسی بهتر است: RoomsGPT برای علاقه مندان به طراحی نوپا که به دنبال الهام بصری برای پروژه های طراحی خود هستند، بهترین است.

خوب است بدانید: در حالی که RoomsGPT برای الهام بخشی بصری عالی است، یک طرح طراحی کاملا عملی ایجاد نمی کند. پیاده سازی الهام در اتاق شما به توانایی شما در تفسیر رندر و موارد منبع مشابه آنچه در تصویر نشان داده شده است بستگی دارد و این سرویس هیچ چیز در راه رنگ های رنگ یا ایده های پایانی ارائه نمی دهد. همچنین شایان ذکر است که نسخه رایگان این سرویس دارای سبک‌های طراحی محدود است و گزینه‌ای برای درخواست زبان وجود ندارد که می‌توان از آن در نسخه پولی برای ایجاد رندرهای طراحی خاص‌تر استفاده کرد.

عکس طراحی شد ه از ROOM GPT از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی

Microsoft Bing Image Creator

مایکروسافت بینگ Image Creator با استفاده از موتور جستجوی Bing مایکروسافت و فناوری هوش مصنوعی Dall-E 3، رندرهای واقعی هوش مصنوعی را با منابع طراحی ترکیب می کند تا طراحان مبتدی و حرفه ای را به طور یکسان توانمند کند. این ابزار به الگوریتم‌های یادگیری زبان متکی است و به کاربران اجازه می‌دهد درخواستی را به سیستم وارد کنند (مانند «آشپزخانه مدرن ارگانیک سبز با هود مسی») تا از طراحی الهام بگیرند. در حالی که این ابزار به خودی خود رایگان است، اما بر روی یک سیستم “پاداش” کار می کند، که در آن هر درخواست یک امتیاز پاداش برای شما هزینه دارد. برای کسب درآمد بیشتر، فقط باید با استفاده از موتور جستجوی Bing مرور کنید.

برای چه کسی بهتر است: Microsoft Bing Image Creator برای علاقه مندان به طراحی نیمه دانش که به دنبال الهام بصری برای پروژه های طراحی خود هستند، بهترین است. برای اینکه رندر را تا حد ممکن به آنچه در وهله اول در ذهن داشتید نزدیک کنید، باید بتوانید دستورات خود را به دقت توصیف کنید (و اصلاح کنید).

خوب است بدانید: از آنجایی که Microsoft Bing Image Creator بر روی درخواست‌های زبان اجرا می‌شود، گزینه‌ای برای آپلود تصویری از فضای موجود برای اطلاع‌رسانی رندر وجود ندارد. این بدان معناست که شما الهام بصری دریافت خواهید کرد، اما ممکن است مستقیماً با معماری واقعی اتاق شما مرتبط نباشد (به عنوان مثال، ممکن است پنجره ای را نشان دهد که در آن هیچ چیزی ندارید). همچنین گزینه ای برای تغییر بیشتر درخواست/تصویر شما پس از تکمیل رندر وجود ندارد. برای ایجاد تغییرات جزئی (مثل حذف یک چراغ) باید از نو شروع کنید و با زبان خود دقیق تر باشید و ممکن است در رندر دوم همان طرح را دریافت نکنید.

عکس طراحی شد ه از BING IMAGE CREATOR از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی

Decorilla

تصور کنید طراحی داخلی سنتی و هوش مصنوعی صاحب یک بچه شوند. خب، آن بچه دکوریلا خواهد بود. این سرویس نوآورانه بهترین‌های هر دو دنیا را با هم ترکیب می‌کند و به صاحبان خانه این امکان را می‌دهد تا با یک متخصص طراحی داخلی با تخفیف زیادی کار کنند و رندرهای واقعی هوش مصنوعی از فضای خود دریافت کنند.

برای استفاده از این ابزار، کافی است تصویری از اتاق خود آپلود کنید، به یک پرسشنامه طراحی مختصر پاسخ دهید و به تیم بگویید که چقدر پول می خواهید خرج کنید. متخصصان طراحی Decorilla بقیه کارها را انجام خواهند داد و یک طرح جامع کامل با انواع پیش نمایش های مفهومی، رندرهای واقعی اتاق، لیست محصولات قابل خرید، پیشنهادات رنگ، چیدمان اتاق و موارد دیگر را به شما ارائه می دهند.

برای چه کسی بهتر است: صاحب خانه هایی که می خواهند با یک طراح کار کنند – اما از انجام این کار به صورت مجازی راضی هستند – خدمات مفید Decorilla را دوست خواهند داشت.

خوب است بدانید: Decorilla قطعا گران ترین گزینه در لیست ما است، با توصیه های طراحی در ساعت از 75 دلار شروع می شود. از طرف شما به اندازه کافی دست و پا زدن و آزمایش نخواهید داشت، زیرا تقریباً تمام کارهای طراحی خود (از جمله عناصر هوش مصنوعی) را به یک متخصص طراحی داخلی واگذار می کنید. علاوه بر این، زمان چرخش برای طراحی از Decorilla به طور قابل توجهی طولانی تر از نتایج تقریباً آنی سایر ابزارهای هوش مصنوعی است. این دلیل خوبی دارد، زیرا کارهای طراحی اساسی در پشت صحنه در حال انجام است، اما هنوز هم قابل توجه است.

عکس طراحی شد ه از Decorilla از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی

Foyr Neo

Foyr Neo که عمدتاً به سمت حرفه‌ای‌های طراحی داخلی ، از بهترین برنامه‌های طراحی (مانند AutoCAD و SketchUp) استفاده می‌کند و آن‌ها را با فناوری هوش مصنوعی ترکیب می‌کند تا یک رابط طراحی کاربرپسند همه در یک ایجاد کند. . این سیستم شامل ده‌ها هزار مدل سه‌بعدی است که به طراحان این امکان را می‌دهد تا مبلمان و انتخاب‌های طراحی خود را در رندرهایی به پیشنهادات محصول در دنیای واقعی ارائه دهند.

برای چه کسی بهتر است: متخصصان طراحی که به دنبال ساده‌سازی و تسریع فرآیند خود هستند، به‌ویژه اگر در طراحی الکترونیکی کار می‌کنند.

خوب است بدانید: Foyr Neo بسته های متنوعی دارد که قیمت آنها از 59 دلار در ماه تا 159 دلار در ماه متغیر است. در حالی که سیستم به خودی خود نیازی به آموزش قبلی در برنامه های طراحی طاقچه ندارد، شما باید اصول اولیه طراحی داخلی و ایده خوبی از نیازهای زیبایی شناسی و طراحی خود داشته باشید. Foyr Neo برای ایجاد الهام یا کمک به شما در شناسایی زیبایی طراحی خود چندان مفید نیست.

عکس طراحی شد ه از Foyr Neo از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی داخلی

DecorMatters

بخشی از این ابزار طراحی هوش مصنوعی،  وبخش دیگر مانند  پلتفرم اجتماعی، DecorMatters منابع مفید را با یک رابط کاربر پسند ترکیب می کند تا علاقه مندان به طراحی را تشویق کند تا از خلاقیت خود استفاده کنند و محیط خانه ایده آل خود را رویاپردازی کنند. با کتابخانه ای وسیع از اثاثیه، طرح های خود را برای بازخورد در تابلوهای انجمن آپلود کنید، در چالش های طراحی هفتگی شرکت کنید و موارد دیگر. وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی به میان می آید، می توانید از DecorMatters برای تجسم یک مبلمان خاص در فضای خود یا ایجاد یک رندر استفاده کنید. حتی می توانید برای دکوری که عاشق آن هستید خرید کنید.

برای چه کسانی بهتر است: طراحان آماتوری که به دنبال ارتباط با دیگر علاقه مندان به دکوراسیون هستند، اعتماد به نفس و مهارت های خود را افزایش می دهند و تصاویر نیمه واقعی از دیدگاه های طراحی خود تولید می کنند.

خوب است بدانید: رندرهای ایجاد شده توسط DecorMatters واقعی ترین چیزی نیست که من دیده ام، اما مقدار زیادی سفارشی سازی از طریق این سرویس امکان پذیر است. پیشنهادات مبلمان از مکان‌هایی با نام تجاری مانند Wayfair، Overstock، World Market و موارد دیگر ارائه می‌شود. برای دسترسی به این سرویس باید هزینه ای بپردازید (پس از یک دوره آزمایشی رایگان)، اما با بسته های اولیه که از 9.99 دلار در ماه شروع می شود، این یک سرمایه گذاری ارزشمند برای دوستداران طراحی جدی است.

منابع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *